top of page

BRUILOFT IN EIGEN TUIN

Stijl:
Ze hebben net een (nieuwbouw) huis gekocht, daar sta ik in tijdens ons introductiegesprek waarbij de (Britse) bruid aangeeft haar bruiloft in de tuin te willen laten plaatsvinden. Superleuk denk ik meteen omdat deze bijzondere dag dan altijd bij je is in je eigen thuis. Ik kijk om me heen en we lopen de 'tuin' in. Maar de tuin is een grote modderpoel waarbij niet duidelijk is welk stuk grond van hen is en wat van de buren. Het huis zelf is ook nog maar net (kaal) opgeleverd. De bruid geeft aan zelf de organisatie in handen te willen houden en alles als 'verrassing' te houden voor de a.s. bruidegom. Een flinke uitdaging dacht ik, voor haar maar ook voor mij want wat kan ik loslaten als ik nog geen plattegrond heb, geen afmetingen of mogelijkheden. Ik wilde haar behoeden voor onnodige complexe situaties maar als ik niet weet wat er precies georganiseerd wordt dan is dat moeilijk in te schatten. In overleg zijn we uitgekomen op een middenweg. Ze zou mijn hulp vragen daar waar nodig en ik geven daar waar voorzien en bij vorderingen in en rondom de tuin meeten om te zien hoe de tuin zich ontwikkeld. Het was een proces want bij elke meeting was er toch weer wat anders in afmeting, maar ook waar het hek zou komen te staan, hoe groot het terras zou zijn, de extra pegoda, het formaat van de tuinhuis en ga zo maar door. De gewenste sfeer was al snel duidelijk, een luxe tuinfeest met veel lichtjes en hout, gezelligheid! Dit hadden we al snel concreet in het stylingsplan. Het grote voordeel was dat we alle tijd hadden voor de opbouw en dat ik in die week, de aanloop van de trouwdag, alle touwtjes alsnog in handen kreeg om zo nog diverse belangrijke puntjes op de i te kunnen zetten. Zoals een waterkraantje voor bij de bar en toiletwagen te regelen want die waren ze vergeten nog te plaatsen aan het huis. Het is een prachtige tuin geworden met alles erop en eraan en ook nog voldoende ruimte met zo'n 100 gasten (waarvan 25 kinderen) voor zowel een aparte opstelling van ceremonie en borrel en daarnaast een stretchtent van 10 x 12 meter voor een walking dinner met feest. 

Bruid over de weddingplanner van As You Desire:
Thank you so very much for an amazing day, I definitely couldn't have done it without you (well, I could but it would have been a disaster hahaha)!!! I can't believe how perfect everything was in the end - all vendors were great and the ceremony was beautiful. I am very grateful for all your hard work to make sure the day went smooth and we could enjoy it to the fullest!

Special touches:
Clown met picknicktafeltjes en tipi-tentje voor de kinderen ~ Bar frame met limonadebar voor overdag en cocktailbar voor in de avond ~ Een karikaturist in het tuinhuisje ~ Een fotobooth caravan (schuurhutje) in de schuur ~ Bier en drank van de lokale bierbrouwerij ~ koffiefiets voor in de avond ~ vuurkorven voor het smoren van marshmallows in de avond.

Uitgelichte Leveranciers:
Fotograaf: Evert Doorn  |  Bloemen: Blooming by Diana  | Verhuurbedrijf: Lumineux | Catering: De Ridder | Brouwerij: Maximus

Bruiloft Utrecht J&M
bottom of page